De top 8 redenen waarom gevelreclames moeilijk zichtbaar of moeilijk te lezen zijn:
1. Letters zijn te klein (83%)
Bedenk van welke afstand je gevelreclame voor je klant zichtbaar moet zijn

De verhouding tussen een over het algemeen goed leesbare letter versus de afstand.
2. Slechte plaatsing (71%)
Waar valt uw gevelreclame het beste op?

Bedenk van welke afstand je reclame zichtbaar moet zijn.

Waar valt uw gevelreclame het beste op?
3. Onvoldoende verlicht 's nachts (64%)
Bedenk dat voor een beperkte meerprijs u ook ‘s avonds en in de winter goed vindbaar en zichtbaar bent.
4. Kleur van de letters valt niet op tegen de achtergrond (60%)
Voldoende contrast van uw gevelreclame t.o.v. de achtergrond, zorgt dat uw logo goed opvalt.

Wij gebruiken kwaliteit LEDs van Stogger met een zeer laag energieverbruik, hoge lichtoutput en lange levensduur, zodat uw reclame zich onderscheid én optimaal zichtbaar is.

Zorg voor voldoende contrast tussen de kleur van de gevelreclame en de kleur van de achtergrond.
5. Letters in een eigenaardig lettertype (48%)
Als u een eigenaardig lettertype heeft, overweeg dat een wat groter logo zodat de leesbaarheid verbeterd.

Hoe beter de leesbaarheid, des te duidelijker de boodschap.

Bedenk van welke afstand je reclame zichtbaar moet zijn.
6. Letters zijn te dicht bij elkaar geplaatst (36%)
Door voldoende afstand tussen de individuele doosletters te plaatsen, wordt de tekst beter leesbaar.
7. Gevelreclame lijkt te veel op andere gevelreclames in de buurt (34%)
Zorg dat u zichzelf onderscheid. Dit kan zowel door een onderscheidend design als door het kiezen voor kwalitatief goede LED verlichting, zodat uw gevelreclame altijd mooi en duidelijk uitgelicht is.
8. Er zitten te veel afleidende beelden in verwerkt (32%)
Hoe meer afleidende beelden, des te slechter uw boodschap gelezen wordt. Vaak geldt: “Less is more”. Zorg dat u duidelijk hebt welke boodschap u wilt overbrengen.