Hoe goed een gevelreclame voor uw bedrijf werkt, hangt voor een groot deel af van de leesbarheid of zichtbaarheid voor mensen die langsrijden of langslopen. Voor een optimale leesbaarheid moet een gevelreclame detecteerbaar, opvallend, leesbaar en begrijpelijk zijn.
Het ontwerpen van een gevelreclame gaat dus over véél meer dan uw logo er goed uit laten zien. Zaken als omvang, plaatsing en belichting zullen in harmonie moeten zijn met de locatie waar de gevelreclame opgehangen zal worden. Zo blijkt uit het Amerikaans onderzoek Safety and Human Factors: Design Considerations for On-Premise Commercial Signs, dat als een gevelreclame aan de voorzijde van een gebouw parallel op de rijbaan is gemonteerd, dat deze 70% groter moet zijn om op tijd gelezen te kunnen worden, dan wanneer de gevelreclame loodrecht ten opzichte van de rijbaan wordt gemonteerd.
Kortom, je wilt dat jouw (potentiële) klant jou in een oogopslag kan vinden of kan lezen wat je wilt vertellen. Ondanks dat het logisch klinkt gaat het nog vaak mis. Daarom helpt SignDeal je alvast door je te wijzen op de valkuilen.
De top 8 redenen waarom gevelreclames moeilijk zichtbaar of moeilijk te lezen zijn:
1. Letters zijn te klein (83%)
Bedenk van welke afstand je gevelreclame voor je klant zichtbaar moet zijn
De verhouding tussen een over het algemeen goed leesbare letter versus de afstand.
2. Slechte plaatsing (71%)
Waar valt uw gevelreclame het beste op?
Bedenk van welke afstand je reclame zichtbaar moet zijn.
Waar valt uw gevelreclame het beste op?
3. Onvoldoende verlicht 's nachts (64%)
Bedenk dat voor een beperkte meerprijs u ook ‘s avonds en in de winter goed vindbaar en zichtbaar bent.
4. Kleur van de letters valt niet op tegen de achtergrond (60%)
Voldoende contrast van uw gevelreclame t.o.v. de achtergrond, zorgt dat uw logo goed opvalt.
Wij gebruiken kwaliteit leds van Stogger met een zeer laag energieverbruik, hoge licht output en lange levensduur, zodat uw reclame zich onderscheid én optimaal zichtbaar is.
Zorg voor voldoende contrast tussen de kleur van de gevelreclame en de kleur van de achtergrond.
5. Letters in een eigenaardig lettertype (48%)
Als u een eigenaardig lettertype heeft, overweeg dan een wat groter logo zodat de leesbaarheid verbeterd.
Hoe beter de leesbaarheid, des te duidelijker de boodschap.
Bedenk van welke afstand je reclame zichtbaar moet zijn.
6. Letters zijn te dicht bij elkaar geplaatst (36%)
Door voldoende afstand tussen de individuele doosletters te plaatsen, wordt de tekst beter leesbaar.
7. Gevelreclame lijkt te veel op andere gevelreclames in de buurt (34%)
Zorg dat u zichzelf onderscheid. Dit kan zowel door een onderscheidend design als door het kiezen voor kwalitatief goede verlichting, zodat uw gevelreclame altijd mooi en duidelijk uitgelicht is.
8. Er zitten te veel afleidende beelden in verwerkt (32%)
Hoe meer afleidende beelden, des te slechter uw boodschap gelezen wordt. Vaak geldt: “Less is more”. Zorg dat u duidelijk hebt welke boodschap u wilt overbrengen.
Klaar voor de start?
Wilt u informatie over wat wij voor u kunnen betekenen, neem dan nu contact op! Wilt u zien hoe gevelreclame er bij u uit zal zien, gebruik dan nu onze matching tool en vraag direct een voorbeeld op.